ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών: Για τον αποκλεισμό χιλιάδων παιδιών από το ΕΣΠΑ για τη φιλοξενία σε παιδικούς σταθμούς

 

Η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας καταγγέλλει το γεγονός ότι δεκάδεςχιλιάδες παιδιά και φέτος αποκλείστηκαν από το πρόγραμμα «Εναρμόνιση Επαγγελματικής και Οικογενειακής ζωή» (ΕΕΤΑΑ) για τη φιλοξενία βρεφών και νηπίων στους παιδικούς σταθμούς, στα ΚΔΑΠ.

Περισσότερα...

Η δημόσια παιδεία πάει κατά διαλόγου

Δεν ξέρω αν και εσείς έχετε παρατηρήσει ότι αυτή την περίοδο, όσον αφορά τα εκπαιδευτικά θέματα ,επικρατεί ένα αγαπησιάρικο κλίμα .Δεν ξέρω αν το καταλάβατε αλλά είμαστε μια πολύ ευχάριστη ατμόσφαιρα….

Καταρχάς όλοι διαλέγονται για την παιδεία . Ολόκληρη η κοινωνία έχει ανταποκριθεί στο κάλεσμα του υπουργού Παιδείας για εθνικό διάλογο κάτι που έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία .Βλέπετε ο υπουργός έστειλε πρόσκληση σε όλους τους άμεσα ενδιαφερόμενους : τους γονείς ,τους μαθητές ,τους εκπαιδευτικούς ,τους συνδικαλιστικούς φορείς, την τοπική κοινωνία , την τοπική αυτοδιοίκηση και τους ιδιώτες. Σε όλους.

Περισσότερα...

Η εντατικοποίηση της εργασίας των εκπαιδευτικών και η συζήτηση για τον εργασιακό τους χρόνο

 

Αιμιλία Τσαγκαράτου, εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Ένα από τα κεντρικά ζητήματα που ανοίγει στα πλαίσια του «εθνικού διαλόγου για την Παιδεία» είναι η συζήτηση για το χρόνο εργασίας των εκπαιδευτικών. Οι πρόσφατες δηλώσεις του κ. Λιάκου «να μην συμπίπτουν ο χρόνος διδασκαλίας και ο εργασιακός χρόνος των εκπαιδευτικών», «ο εργασιακός χρόνος να περιλαμβάνει  τις παιδαγωγικές συναντήσεις των δασκάλων και των καθηγητών οι οποίοι κάθε βδομάδα θα χαράζουν την εκπαιδευτική πολιτική»(!), αλλά και προηγούμενες δηλώσεις του για «επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών στα κενά τους» δεν είναι τυχαίες. Πέρα από τον τρόπο με τον οποίο φαίνεται να προσανατολίζεται το Υπουργείο Παιδείας να «λύσει» το πρόβλημα της λειτουργίας των σχολείων χωρίς διορισμούς, οφείλουμε να δούμε τη γενικότερη πολιτική στόχευση σε σχέση με τον εργασιακό χρόνο των εκπαιδευτικών, έτσι όπως εκπορεύεται και από τη συνολική εκπαιδευτική πολιτική που διαμορφώνουν και τα υπερεθνικά κέντρα.

Περισσότερα...

Η παιδαγωγική εργασία στο σχολείο του παρόντος και του μέλλοντος

 

Εισήγηση του Γιώργου Γρόλλιου στην ημερίδα της ΔΟΕ που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 29-2-2016. 

 

Αγαπητοί συνάδελφοι και αγαπητές συναδέλφισσες, καλημέρα.Ευχαριστώ πολύ τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας για την τιμητική πρόσκληση στη σημερινή εκδήλωση και περνάω κατ’ ευθείαν στην εισήγησή μου η οποία αφορά την παιδαγωγική εργασία στο σχολείο του παρόντος και του μέλλοντος.

Μια σοβαρή και συστηματική παιδαγωγική εργασία δεν μπορεί να νοηθεί άνευ παιδαγωγικής θεωρίας. Η παιδαγωγική θεωρία, όμως, αντίθετα με όσα υποστηρίζουν κατά καιρούς με άμεσους ή έμμεσους τρόπους υποστηρικτές της (αστικής) κρατικής παιδαγωγικής, δεν περιορίζεται στους τρόπους διδασκαλίας. Θεμελιώνεται σε συγκεκριμένες θέσεις που αφορούν τους σκοπούς και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Με βάση αυτές τις θέσεις κάθε παιδαγωγική θεωρία διαμορφώνει τις αντίστοιχες θέσεις της για τους τρόπους (δηλαδή τις μεθόδους και μορφές) διδασκαλίας και την παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικού – μαθητή.

Περισσότερα...

Ανατροπές στη σχολική εκπαίδευση: Προωθούνται αλλαγές στον εργασιακό χρόνο των εκπαιδευτικών και στα αναλυτικά προγράμματα

 

Του Χρήστου Κάτσικα

               Ένα από τα μέτρα που θα συμπεριληφθούν άμεσα στις ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας είναι ο χρόνος διδασκαλίας και ο εργασιακός χρόνος των εκπαιδευτικών να μη συμπίπτουν, δήλωσε στον ραδιοσταθμό «Κόκκινο» ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου Α. Λιάκος.

«Ο εργασιακός χρόνος να περιλαμβάνει επίσης τις παιδαγωγικές συναντήσεις των δασκάλων και των καθηγητών οι οποίοι κάθε βδομάδα θα χαράζουν την εκπαιδευτική πολιτική», συμπλήρωσε.

Περισσότερα...

dhsy.jpg